miercuri, 16 octombrie 2013

Team Work la munte si la... ocean!

Toamna s-a instalat încet-încet şi ne-a găsit cu forţe proaspete în plină campanie de recrutare.

Pe timpul verii însă, Team Work nu a luat vacanţă, ci a avut parte de experienţe continue de perfecţionare şi învăţare.

Să începem cu luna iulie:
Insulele Canare... la ce te duce gândul când auzi vorbindu-se despre ele? Ocean, soare, plajă? Ei bine, pentru noi (Anca, Denisa, Gabriela şi Laura, patru dintre voluntarii Team Work) a însemnat mult mai mult decât atât.

În perioada 14-21 iulie 2013, am reprezentat Asociaţia Team Work în cadrul proiectului „Growing Together”, un Training Course, Acţiunea 4.3, organizat de Cabildo de Gran Canaria, prin intermediul programului Tineret în Acţiune. Mai exact, Puerto Rico din insula Gran Canaria a fost gazda a peste 40 de tineri din Bulgaria, Estonia, Italia, Lituania, Polonia, România, Spania şi Turcia, reprezentanţi ai nouă organizaţii non-guvernamentale. 
Tema proiectului a adus în discuţie şomajul existent în rândul tinerilor din Uniunea Europeană, precum şi cauzele acestuia, găsirea unor soluţii şi dezvoltarea spiritului antreprenorial al tinerilor.

A fost o săptămână plină de activităţi, în care utilul s-a îmbinat cu plăcutul. Energizer-ele, joculeţele şi lucrul în echipe au avut rolul de a facilita cunoaşterea fiecărui participant şi descoperirea competenţelor sale, iar sesiunile de training - de a ne pune în temă cu privire la motivele şomajului în rândul tinerilor, strategia pe care o adoptă autorităţile din Gran Canaria, soluţii, motive pro şi contra, precum şi date despre programele Youth in Action, European Voluntary Service (EVS), Youth on the move şi certificatele Youthpass.

Seara interculturală ne-a oferit ocazia de a le prezenta celorlalţi participanţi lucruri interesante despre România, da a-i învăţa câţiva paşi de dans popular, de a-i servi cu preparate tradiţionale şi cu un pahar de vin şi ţuică. De asemenea, şi noi, la rândul nostru, am participat la prezentările celorlalte ţări, am răspuns la întrebări, am învăţat dansuri tradiţionale, am râs şi ne-am bucurat de fiecare moment. 

Organizatorii au avut grijă să nu ne lipsească nimic, surprinzându-ne cu o excursie de o zi cu autocarul, în care, alături de un ghid, am vizitat împrejurimile. Am început cu micul orăşel Las Palmas, apoi am facut popas pentru picnic înainte de aventura urcatului spre vârful Roque Nublo, una dintre cele mai cunoscute atracţii turistice ale Gran Canariei. La întoarcere, am vizitat şi dunele de nisip din Maspalomas, un loc minunat în care ai impresia că te afli în deşert. Seara, la hotel, am avut parte de un program special organizat pentru noi, cu muzică tradiţională canariană şi feluri de mâncare specifice zonei. Petrecerea a continuat la mesele de lângă piscină, cu jocuri şi multă voie bună.

Săptămâna s-a încheiat cu prezentarea proiectelor pregătite de fiecare echipă în parte, urmând ca preşedintele consiliului Gran Canariei să ne înmâneze diplomele şi certificatele Youth Pass.

Începutul lunii septembrie ne-a prins pe unii în Bucureşti, în Grădina Botanică, pregătind spaţiul special amenajat pentru Grădina Copiilor, iar pe alţii (Emi, Denisa şi Ioana) în tabăra EcoStudent Camp organizată de Asociaţia Ecotur.

La Păltiniş, căci acolo a avut loc tabăra, am avut parte, de asemenea, de experienţe de neuitat. Ecologia a fost tema principală care a adus împreună 60 de participanţi din asociaţii din întreaga ţară, precum Bucureşti, Cluj, Suceava sau Timişoara.

Fiecare am făcut parte din câte o echipă alături de care am participat la workshop-uri, discuţii libere, am creionat proiecte ce ar putea ajuta la soluţionarea diverselor probleme de mediu pe viitor.

Printre activităţi s-au numărat şi ecologizarea zonei, reciclarea creativă, „Biblioteca vie”, în care personalităţi cunoscute din diverse domenii cu specific ecologic şi-au împărtăşit experienţa si ne-au încurajat să le urmăm exemplul.

Serile cu voie bună nu au lipsit, ne-am bucurat de un treasure hunt în pădure, ajutaţi doar de câte 2 lanterne, de focul de tabără în acorduri de chitară şi de muzică bună până în zori de zi.

Cele 5 zile petrecute la Păltiniş reprezintă o experienţă frumoasă pentru noi, în care am legat prietenii care cu siguranţă ne vor da posibilitatea de a colabora cu alte asociaţii pe teme de interes comun.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu