sâmbătă, 28 mai 2011

Team Work sustine BIODIVERSITATEA


Uniunea Europeană face apel către toţi utilizatorii de Facebook să susţină  biodiversitatea



Direcţia Generală pentru Mediu a Comisiei Europene a lansat cea de-a doua etapă din cadrul campaniei Biodiversitatea – Contăm unii pe alţii. Lansarea noii campanii a avut loc în preajma Zilei Internaţionale a Diversităţii Biologice – stabilită în data de 22 mai de către Naţiunile Unite pentru a promova şi a face cunoscute problemele importante privind biodiversitatea.

Pornind de la succesul înregistrat ca urmare a acţiunilor desfăşurate în cadrul primei etape ale campaniei, noua etapă urmăreşte să stabilească legături pe termen lung  între indivizi şi grupuri de indivizi care îşi iau angajamentul de susţinere a biodiversităţii.
Această nouă fază le oferă celor interesaţi oportunitatea de a primi informaţii şi recomandări legate de modul în care se pot implica în protejarea biodiversităţii. Aceştia vor primi sfaturi legate de modul în care se pot implica, atât ei înşişi, cât şi prietenii lor, în acţiuni de protejare a biodiversităţii.

Punctul central al noi campanii este o aplicaţie 3D inedită creată pe pagina de Facebook dedicată campaniei Biodiversitatea, care le va permite utilizatorilor să includă poza de profil a tuturor prietenilor pentru a forma una dintre mascotele campaniei: Veveriţa Roşie, Tonul, Stejarul, Broasca sau Vrabia.



Competiţie 2011

În noua etapă a campaniei Biodiversitatea 2011, cetăţenii Europei pot câştiga o excursie pentru două persoane în România, în regiunea Transilvania. Câştigătorul competiţiei va petrece o săptămână în mijlocul naturii, bucurându-se de rarităţile naturii precum observarea urşilor, alături de un ghid personal pe toată durata excursiei. De asemenea, câştigătorul va avea asigurat transportul şi cazarea.



Mecanismul competiţiei

Pentru a participa la competiţie, utilizatorii de Facebook trebuie sa viziteze pagina de Facebook a campaniei Biodiversitatea şi să utilizeze aplicaţia Biodiversifică-ţi Prietenii (Biodiversify Your Friends) - http://apps.facebook.com/biodiversity/. Astfel, pozele tuturor prietenilor se vor transforma în mascota aleasă. După finalizarea acestui proces, utilizatorii trebuie să îşi demonstreze angajamentul de implicare în protejarea biodiversităţii prin acţiuni concrete. Acest angajament poate fi exprimat prin cuvinte, filme sau poze. În urma unui vot a utilizatorilor de Facebook, cele mai de impact 10 acţiuni vor fi jurizate de către Comisia Europeană care va decide câştigătorul final. Concursul se va desfăşura în perioada 20 mai - 31 iulie 2011.

Peste 16.000 de oameni au participat la evenimente şi s-au implicat activ în cadrul acţiunilor legate de biodiversitate. Web site-ul dedicat campaniei (www.contamuniipealtii.eu) a înregistrat peste 3.7 milioane de vizite, filmul viral creat în urma campaniei a avut peste 1.9 milioane de vizionări, iar pagina de Facebook cu aplicaţia specială a înregistrat peste 55.000 de utilizatori activi. De asemenea, în anul 2010, campania Biodiversiatea a fost premiată la “European Excellence Award”, categoria de Mediu şi Ecologie.



*Biodiversitatea reprezintă o varietate imensă de ecosisteme, specii şi gene care ne înconjoară – reprezintă asigurarea noastră de viaţă, oferindu-ne mâncare, apă, aer proaspăt, tratamente şi adăpost, ne fereşte de dezastre naturale şi de boli şi contribuie la echilibrarea climei. De asemenea, biodiversitatea reprezintă capitalul nostru natural, oferindu-ne servicii în cadrul unui ecosistem care ne susţine economia. Deteriorarea sau diminuarea biodiversităţii pun în pericol aceste servicii: vom pierde specii şi habitate, bogăţiile şi beneficiile pe care ni le oferă natura şi ne punem astfel în pericol bunăstarea.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu